Morr-vänn

Vaknade kl 10 av att mamma smög in i mitt rum med ett stort glas vatten och en orange tablett. Hon menade på att jag skulle knarka lite. Visst. Tog mig efter det upp och fick i mig lite frukost. Sen somnade jag igen och sov till kl tolv. All min lediga tid går numera åt till att sova. Inte så kul.
    Jag visste att Carro skulle ringa nån gång så jag hoppade in i duschen. Precis när jag var klar ringer min telefon. Var dyngsur och kände inte för att gå ut ur duschrummet. Mamma springer in.

"Det ringer!"
"Jag vet det. Vem är det?"
"JAG VET INTE!"
"Men kolla det då."

Mamma kollar på baksidan av mobilen.
"Hur gööör man!?"
"Vänd på den mamma."
Mamma vänder på telefonen.
"Morr.. vänn.."
"Jag ringer upp henne."

När jag kom ut ur duschen sen tittade mamma på mig. "Vad är en morw?" Jag skrattade lite. Hon kändes som en liten femåring som är nyfiken på världen.

Jag ringde upp Carro 5 min senare men hon svarade inte. Hon var säkert i duschen.

Kommentarer
Postat av: erik

haha.. vad gulligt :D

2008-07-12 @ 17:55:33
Postat av: Morr-vänn

Det är en för det mesta glad sak, som kan vara störd. Väldigt lurvig på huvudet.

2008-07-15 @ 18:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0