Snuvad på en tjuga

Duktig och produktiv ja. Det är vad jag har varit idag. Jag har jobbat (ja faktiskt!) Tänk, jag var/är bokad fyra dagar denna veckan! Hittills. Förra veckan jobbade jag en dag. Jag fick iof säga nej till två dagar för jag mådde dåligt och sov hela dagarna. Men ändå. Fyra.
    Efter jobbet åkte jag hem och lagade mat och tittade på Star Trek. The Masterpiece Society. Vet inte hur många gånger jag sett det avsnittet. Massor i alla fall. Skit samma. Sen åkte jag i alla fall till stan för jag var tvungen att dra en sväng till banken. Betalade Kiss-biljetten till BB liksom (och sparade pengar till mig själv). Sen har jag tröttnat på att mitt gamla sketna Maestro-kort krånglar varenda gång jag drar det genom en såndär apparat så jag tänkte skaffa ett nytt. Och då är det ju likabra att skaffa sig ett VISA. Så det har jag gjort. Och internetbank. (Oj, helt fullständig sats där.. jajjamen.) Jag kommer göra av med alla mina pengar direkt. Farligt! Tur att jag har sparat en del innan då! Haha. (<---- Gaah! Horunge. Jag orkar inte ändra. Men se där. Problemet löst.)

Sen gick jag i alla fall lite på bokrean. Först till Akademibokhandeln. Jag tänkte att de väl hade mest reaböcker där så jag tog det stället först. Lite fyndade jag men jag tål inte massa folk på liten yta. Jag blir bara arg på dom när dom är ivägen och knuffas och står mitt i allt och pratar. Gah. Då skäms jag för att jag kanske också är ivägen! Jag köpte i alla fall denna skapelse för 79 spänn.

image51

Jag tänkte att nu ska jag banne mig dricka drinkar. Synd bara att jag måste gå till systemet imorrn och köpa upp halva lagret med grejer som jag bara kommer använda en gång. Äh. Man kanske kan improvisera lite. Ska på inflyttningsfest hos Carro på fredag och det skulle fasen sitta bra med en Lennart eller två.. eller Ragnar. Men jag föredrar nog Lennart. Haha. Dricker jag bara öl kommer jag säkert bli bakis (jag vet.. det kanske ska vara tvärtom) och jag ska ju åka och kika på Kissexperten på lördagen sen när han spelar med sitt Danger Avenue i Gbg. Jag måste vara pigg.
    Sen köpte jag en bok till. Det var en receptbok med italienska maträtter för 79 spänn. Sen hittade jag den på Åhléns för 59 istället och nu funderar jag på att slänga jäkelskapet. Haha. Jag blev lurad på en hel Daimstrut plus en krona eller två. Fy. Jag ångrar att jag gick till en riktig bokhandel först. Dyrt.
    Sen köpte jag sockar också. Randiga sådana. Men det skiter väl de flesta i... förutom BB kanske. Sockfestischtjejen.

Skaka, spruta, torka av!

Kommentarer
Postat av: b

hähä! vem är inte intresserad av sockar?

din horunge försvann.

2008-02-27 @ 11:11:58
URL: http://dunaway.blogg.se
Postat av: Lotta

Men åh då kan vi ju shoppa massa på kredit tillsammans då! Och sen när vi har mer skulder än vi kan klara så kan vi kanska ha en exklusiv skoutställning med alla våra skor! (Och om du vill får du gärna förklara för mig hur man stavar till exklusiv?! Var det rätt?)

2008-02-27 @ 15:20:20
URL: http://beetlejuice.blogg.se/
Postat av: Nymphaea

Sockar är kul.

Och.. jag tror du stavade rätt faktiskt. Det ser bra ut om inte annat! haha. Exklusiv.

2008-02-27 @ 17:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0