Muffin woman

Ja det blev inget jobb för min del idag, även fast jag drömde det imorse innan jag vaknade. Jag drömde att jag blev inringd till ett ställe som inte finns men som jag drömt om att jag jobbat på förut. Det var udda. Så när jag vaknade trodde jag verkligen att jag skulle åka till jobbet men.. det skulle jag visst inte.
    Istället sov jag efter frukosten ett par timmar. Sen lyssnade jag musik, dammsög lite och bakade muffins.

image46

Det blev chokladmuffins med apelsinchokladkross idag. Jag har ett chokladmuffinsrecept som jag alltid kör med men ändrar på lite beroende vad jag ska "krydda" med. Med det receptet ska muffinsarna vara inne i 10 minuter. Vanligtvis brukar jag ta ut dem efter 8-9 minuter så att de ska bli lite extra kleniga. Kladdkakemuffins liksom. Idag tänke jag dock att de inte skulle bli så kladdiga eftersom det var apelsinchokladkross i. Jag tog ut dem efter 11 minuter och kollade därför inte konsistensen på dem utan antog bara att de var klara. Jag lät dem svalna och efter en halvtimme tog jag en. Oh my god. Jag hade inte blivit förvånad om den hade runnit ut över mig! Den var bara som ett muffinshölje med smet. Massa smet. Så kladdiga muffins har jag aldrig gjort förut.. de var ju inte färdiga! Men jävligt goda var de. Får testa att ha inne dem i en kvart nån dag. Mums så goda.

Kommentarer
Postat av: b

jag ringer imorgon kväll.
tre härofrån, så fem än så länge. max tio biljetter har jag för mig att det stod. ganska många.. stämmer verkligen det? hmm..

I call you tomorrow! bös

2008-02-20 @ 22:39:15
URL: http://dunaway.blogg.se
Postat av: Fröken Dexter

Du är precis som Dexters mamma, och jag vill gärna vara Dexters muffingalna pappa!!!

http://www.youtube.com/watch?v=djHyMW_iek0

2008-02-20 @ 23:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0