King Kong och käftis

Jag gjorde det igen. Trots att jag sa att jag inte skulle. King Kong var på TV och jag totalälskade den filmen när jag var liten (den gamla versionen såklart) men grät tårar som skulle kunna fylla flera badkar varje gång. Jag minns att jag till och med hade en bild på King Kong urklippt ur TV-bilagan nånstans. Så gick den som sagt på TV i den nya versionen igår. Jag har inte sett den förut för jag har inte velat. Den gamla versionen har räckt. Men okej, jag skulle kolla tills de åkte till New York men inte längre.
    Kunde jag hålla mig? NEJ! Jag kollade såklart klart. Sen storlipade jag! Jag grät så jag trodde jag skulle torka ut. Jag visste ju att det skulle bli så redan från början! Den filmens slut skär rakt igenom mig precis som den vassaste kniv. Jävla mänsklighet, dö.
Underbara jättegorilla.

Idag var jag dessutom hos käftis. Sexhundra spänn fick jag betala för ingenting mer än smärta, lite tårar, bli uppskrämd och skitförbannad! Jag kom hem strax efter klockan ett, käkade mat och sen sov jag till klockan sex. Allting släppte väl och jag kunde vila ut. JAG HATAR TANDLÄKARE! Mitt hjärta slår som en bongotrumma med dubbeltramp och jag försöker hålla mig lugn när jag är där och inte gråta någonting. Jag är en stor flicka nu. Ändå måste de "eventuellt fixa till en lagning som de inte fått till ordentligt". Den lagningen fick jag på högstadiet. har bara haft hål två gånger i mitt liv men den lagningen har de redan vart på två gånger innan för att det inte blev bra första gången. Och nu säger de till mig att de kanske ändå inte lyckats med den och måste BORRA IGEN! Vem kan man stämma!? Jag har inte råd med det där! Jag klarar inte av att gå runt och vara livrädd och ångest-nervös i flera veckor innan! Mitt hjärta mår inte bra av det! JÄVLA TANDLÄKARE SOM INTE ENS KAN LAGA ETT JÄVLA HÅL ORDENTLIGT!

Ja. Idag var jag sur. Käftis fel.

Kommentarer
Postat av: Fröken Kong

Jag har inte sett den nya filmen än, men jag köpte precis King Kong-spelet till Gamecuben för 69kr, för jag tänkte att när jag väl får sett filmen, så kan det vara kul att ha spelet och spela igenom det direkt efteråt!?

Nu får jag väl ta och köpa filmen då också..

Det värsta med tandläkaren är den starka lampan, så jag har alltid på mig solglasögon när jag är på besök hos "käftis". En gång hade jag glömt mina egna solglasögon,så jag fick låna ett par alldeles för små barnsolglasögon, det såg ganska lustigt ut..

Mn förra tandhygeinst sa en rolig sak till mig, att hon hade aldrig stött på någon med en tandhygien som min!!

Med tanke på att jag aldrig har haft hål, så låter det som en imponerande kommentar, men skenet kan bedra..

Jag råkade för övrigt paja min eltandborste igår, som batteriet dött på, när jag skulle ta isär den(det sprutade eltandborstdelar över hela köket), så nu ska jag köpa en ny, UTAN ett inbyggt laddningsbart batteri som inte går att byta ut. *morr*

Min saliv har tydligen en väldigt läkande och immuniserande effekt, så om du hånglar med mig varje dag i resten av ditt liv, så kommer du garanterat aldrig mer få hål eller munsår!!

*erbjuder förebyggande vård*

Puss!!! *garvar*

2008-02-18 @ 19:21:22
Postat av: b

ska man svara här? på din kommentar alltså? jag gört!

jag har ställt in mig på att kiss inte kommer. det skulle vara för bra för att vara sant liksom. dessutom kommer man ändå aldrig få biljetter, så det är nog bra om de inte kommer för att bespara oss denna smärta.

hahaha hip hop-skiva? det är ju inte i klass med förra kanske, men jag tycker det ser ut som ett vanligt, hederligt gammalt hårdrocksomslag från den gamla goda tiden, än kanske lite misslyckat. men tanken var nog god. hehe.
hoppas skivan är bra! hoppas! hoppas! hoppas!

för att göra det man ska göra här; kommentera; hjärtlösa människor borde skjutas ner från empire state building av jättegorillor. då är världen rättvis.

eller för att citera en söt trollkarl;
"Kärlek är som att hålla ett rått ägg i handen
på väg upp på Empire State Building mot en dataanimerad solnedgång,
med massa arga flygplan omkring sig som en bisvärm..."

2008-02-18 @ 21:39:32
URL: http://dunaway.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0