Barnlös fortfarande, JA!

Det finns typ fyra personer med mitt namn i Sverige enligt Eniro.se.
(Eller okej, det finns fler men de hade nått annat förnamn och jag kan inte med säkerhet säga vad tilltalsnamnet är.)
    En av dom ska nödvändigtvis bo två mil ifrån mig. Denna person fick även barn häromdagen och hamnade i SLA - min tidning. Pappa utbrast imorse "Men Cecilia, du har fått barn!" "Jaså det visste inte jag" svarade jag. Sen tänkte jag inte mer på det.
    På jobbet idag kom det en person som jobbade på Käpplunda förut men som tillfälligt bytt arbetsplats och hälsade på. Vi har inte setts sedan september. Hon frågade om jag hade fått barn. "Inte vad jag vet" svarade jag, "men tack ändå!" (Som att jag skulle vara tillbaka på jobbet typ fem dagar efter?!) Haha.
    När mamma kom hem berättade hon att en massa gamla arbetskamrater till henne hade ringt och sagt att de diskuterat henne under fikarasten. "Öhm, jaha" svarade mamma och anade vart det var påväg. "Jo, vi såg ju Cecilias namn i tidningen idag och vi bara undrade om du hade blivit mormor!" Mamma sade att "Ja hon gick till jobbet imorse så jag tror inte det!"

Det jag inte fattar är varför ingen bara kollade på bilden och såg att det faktiskt inte var jag!?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Va, har du fått barn?!

2008-02-06 @ 01:35:02
URL: http://beetlejuice.blogg.se/
Postat av: Fröken Puma

Jag hoppas du klargjorde för alla stollar att du aldrig tänker skaffa barn, utan att du vill skaffa en puma!?!?

Det mest obehagliga med ditt namn är att du heter samma som den där dåren i regeringen.

2008-02-06 @ 09:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0