Jul, jul, strålande jul?

Fick just reda på att min farmor inte ska fira jul med oss i år. Min farbror har snott henne. Eller, det är snarare min kusin som har snott henne. Hon kommer hem från Jönköping med sina två barn till jul och ville att min farmor skulle vara med då. Hon har inte velat fira med dem förut eftersom det varit så stökigt. Jag har aldrig firat jul utan farmor förut. Inte en enda gång. Så det blir mina föräldrar och jag. Min bror kanske kommer en stund.
    Hej Playstation, datorn och DVDer i stora lass. Fan vad ensam jag känner mig just nu. Jag hatar julen. Att man ska behöva ha förväntningar om att det ska bli lyckligt, släkten samlas och alla är nöjda och glada. Jag har, varenda år, ångest inför julafton. Det är för mig den tradigaste dagen på hela året. Jag sitter hemma och har inget att göra. Kanske kan plugga den dagen...

Kommentarer
Postat av: b

årets jul ja.. mormor vill inte fira med oss, syrran är i kyrketorp med johan och pontus, mamma, pappa och lillebror sticker till lanzarote halv fyra på julafton. kvar blir jag och oskar. tur att man har en snäll moster-in-law så man har någonstans att ta vägen.

2008-12-14 @ 20:13:24
URL: http://dunaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0