Där var det knuff och trängsel.. och inte många log

Har precis kommit tillbaka från en shoppingrunda med mamma på stan. Vi skulle handla julklappar till mig. Jag vill inte ha något och mamma vet inte vad hon ska köpa så vi har strosat runt och tvingat fram köp som jag skulle kunna gilla. Det blev rätt okej faktiskt. Julklappar är en jävla börda. Att man ska behöva ha sån här ångest varje år! Dessutom var det fruktansvärt mycket folk på stan. Jag fixar inte sånt. Trängsel och stekvärme är inte min grej. Fick ont i magen och huvudet och började till slut må jätteilla. Mamma sa till mig att gå hem.. jag blev väl likblek antar jag.
    Nästa år har vi i alla fall bestämt att det blir inga julklappar. Vi köper någonting gemensamt till var och en, och sen går vi ut och gör något tillsammans. Middag eller julbord eller nått. På det viset slipper man all jul-idioti. Vi har inte pratat med min bror och hans familj än så vi vet inte om hela familjen blir inkluderad men mamma, pappa och jag tänker i alla fall göra såhär. Känns underbart befriande. Mindre tvångsjulklappar åt folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0