Servicekänsla, vad?


...är inte så bra på att hjälpa till. Var inte det i alla fall när jag ringde. Ansökte i våras om att få studiestöd eftersom jag ska läsa på högskolan i höst men inga blanketter kom. Jag trodde att de helt enkelt var sena. Men efter att ha pratat med lite folk som hade fått sina blanketter jättelängesen blev jag lite fundersam. Så jag ringde. Det är trots allt bara en vecka kvar tills skolstarten för min del.
    Jag fick prata med en ung tjej som lät som att hon hade varit uppe hela natten och hade tankarna på annat håll. Jag förklarade min situation och hon kollade upp mig (antar jag) i deras databas.

   "Jo, det har skickats ut till dig i november."
    "Öh, jag ansökte i våras."
   "Det skickades i november. Den 26e."
    "Nej men lyssna nu här, jag ska läsa ett prgogram i höst. Jag ansökte om csn i våras i
    samband med att jag sökte in till högskolan!"
   "Då vet jag inte varför det inte har skickats ut. Vad ska du läsa?"
    "Ett program i Jönköping. Medie och kommunikationsvetenskap."
   "Jaha. Vi får skicka ut det igen till dig."

Lite sent tycker jag men.. bättre sent än aldrig. Jag har dessutom registrerat mig nu på högskolan och fått användarnamn och mailadress. Saker är på gång. Allt jag måste göra nu är att ringa till Västtrafik och försöka ta reda på smartaste och billigaste sättet att pendla. Eller om de eventuellt kan skänka en lägenhet till mig. Det vore fan bra! :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men vad bra att de skickade papper innan du ens sökt då. De måste vara synska!

2008-08-11 @ 13:49:39
URL: http://beetlejuice.blogg.se/
Postat av: Mikael

du kan ansöka om csn-lån/bidrag via nätet när du studerar i sverige. :P

2008-08-12 @ 16:15:39
Postat av: Nymphaea

Mikael:

Jo jag vet det. Men eftersom jag ansökte om att få bidrag redan när jag sökte så skulle jag fått hem blanketter. Eftersom jag levde i god tro om att det faktiskt skulle fungera och att jag så småning om skulle få hem blanketterna struntade jag i att beställa från nätet. Dubbelt hade varit dumt. Och nu är de ju i alla fall på väg.

2008-08-13 @ 12:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0