Idag jobbade jag

Idag (läs igår, klockan är över tolv på natten) jobbade jag för första gången på tre veckor. Jag var lite nervös och så men när jag satt på bussen dit så kände jag mig faktiskt en smula förväntansfull. Jag gillar inte alltid mitt jobb men ibland händer det roliga saker med roliga människor och det får mig att stå ut. Kruxet var att jag skulle jobba kväll. Kvällarna är skitstressiga och oftast mycket värre än dagpassen. Men det gick bra. När passet var slut hade jag ont i huvet, magen men framförallt ryggen och bröstet. Ryggen var väl otränad med tanke på att jag inte jobbat på tre veckor och bröstet.. ja jag antar att det var lungorna som inte tyckte om vad jag hade gjort.

Det gick väl ungefär som jag trodde. Det fungerade men var jäkligt jobbigt. Jag gillar inte att bröstet gör ont så det känns som att lungorna ska gå sönder vid varje andetag. Jag vet ju att det är fel på dem.. men jag vill verkligen jobba och det stör mig att det ska behöva vara såhär precis innan jag ska börja plugga. Behöver ju pengarna. Jag försöker intala mig själv att allting handlar inte om cash. Det är bättre att jag mår bra. Mycket bättre. Men jag tycker ju det är ganska kul att jobba också. Ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0