Totoro To-to-ro

Mina kinder gör ont. Jag skojar inte. Jag har just fått the sockerchock of a lifetime. Tittade på Min granne Totoro för första gången ikväll och.. jaa.. vad ska man säga? Jag tyckte hela filmen var skitfjantig, väldigt kliché-fylld, överdriven och när filmen var slut fattade jag inte att den var slut, handlingen hade ju inte ens börjat! MEN ÄNDÅ! Mitt i filmen, när jag tyckte det var som fjantigast kände jag hur det började värka i kinderna. Jag satt och log med hela ansiktet! Jag insåg även att jag måste gjort det under hela tiden jag tittade. Sen kunde jag inte heller sluta. Jag log, skrattade och asgarvade åt allt det söta, gulliga och fruktansvärt dråpliga. Kinderna gör fortfarande ont och jag har ännu inte varken slutat att le eller fått ut den här underbara, barnsligt lyckliga känslan jag har i kroppen.. och ändå är det en halvtimme sedan filmen tog slut.




image140

Jag har heller inte kunnat sluta nynna på låten. Totoro To-to-ro, Totoro To-to-ro...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0