Raising Sand

image141

Detta är det bästa jag hört på mycket länge. Ja, av nya saker i musikvärlden alltså. Det mesta jag brukar tycka om har oftast minst trettio år på nacken.. Sorgligt men sant. Detta däremot.. jag vet inte hur dessa två männskor, Alison Krauss, violinist från bluegrass-countrybandet Alison Krauss & Union Station, och älskade Robert Plant från Led Zeppelin, kom på att de skulle göra en skiva ihop men det var tur att de gjorde det.
   Detta är balsam. Balsam för kropp, själ, sinne och humör. Musiken är lugn men med en undertryckt energi som bara väntar på att få komma fram. Denna skivan kommer snurra i min.. musikanläggning (?) om hundra år när jag är gammal, skruttig och redo för att kola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0