...och håret blev bra

Okej, jag lovade för- och efter bilder. Innan det ska jag dock säga att det blev inte alls ljust. Eller, lite ljusare.. men vet man inte om det så ser man det knappt. Jag ser det ju såklart men jag tittar ju på mitt hår varje dag och funderar över mitt hår varje dag så jag är väl medveten om hur det såg ut innan! Haha.
    Först avfärgade vi håret och lite färg släppte faktiskt.. men det blev mest det röda som kom fram igen så det blev en massa olika färger i håret. Så sen klippte hon (frisören) håret på mig och vi diskuterade lite. Det blev till slut en toning i håret så det blev en jämn färg och så fick jag för första gången i mitt liv slingor gjorda. Så nu har jag blekt håret för första gången.. och det ramlade inte av! Tjohoo! Efter det klippte hon lite till och gjorde en massa behandlingar. Jag var där kl 9 på morgonen och gick därifrån halv två på eftermiddagen så tur är det väl att i alla fall jag ser att någonting har blivit gjort. Okej, det syns faktiskt bra utomhus men inomhus är det värre med det. Jag är i alla fall skitnöjd med färgen! Verkligen jättenöjd. Och glad :) Jag hade inte behövt vara så nervös! Haha.

Före


Efter


Det var jävligt svårt att få rätt färg på håret på korten. Ni får se irl istället. Det känns som att huvudsaken är att jag är nöjd. Och det är jag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fint det blev :)

2008-04-10 @ 13:17:14
URL: http://wlisa.blogg.se
Postat av: Lotta

Fin färg! Vart var det du gjorde det? På frissoteket? För det tog ungefär lika lång tid när hon fixa mitt där också. Och då gjorde hon ungefär samma saker. Aja, jättefint iaf!

2008-04-10 @ 14:00:32
URL: http://beetlejuice.blogg.se/
Postat av: Lisa

Svar: Kan inte göra annat än att hålla med :P

2008-04-10 @ 14:29:47
URL: http://wlisa.blogg.se
Postat av: Carrolainen.

Fina Cicci.

2008-04-10 @ 16:06:17
Postat av: b

jag trodde du skulle bli lika blond som på kortet innan.
men det blev ju fint.:)

2008-04-10 @ 16:14:18
URL: http://dunaway.blogg.se
Postat av: Nymphaea

Till Lotta:
Jo, det var på Frissoteket. Fast jag tvivlar på att det hade gått snabbare någon annanstans. Jag hade konstant någon vätska i håret! haha. Och alltså, det syns mer i verkligheten än vad det gör på korten. Jag gillar't fast det känns inte riktigt som jag. Alls. Det kommer säkert bli rött istället för nästa behandling. Suck. Beslutsångest. Är alla trötta på mig snart måntro!? Haha

2008-04-10 @ 18:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0