Jag blir så arg på mig själv ibland

Nu har jag fått flera stycken erbjudanden om boende. Två stycken i Huskvarna, varav det ena låter rätt bra. Hemma i en villa hos någon som faktiskt jobbade på högskolan. Jag skulle ha egen ingång, eget litet kök och badrum.. men det är i Huskvarna! Jag vill inte.. det ligger liksom åt fel håll från Skövde. ("Det är väldigt svårt att hitta boende ska du veta", sa hon som ringde om det stället. Hon borde ju veta, hon jobbar ju på skolan! Hon skrämde mig.)
    Sen fick jag erbjudande om en lägenhet centralt, 4 min gångväg från H&M och Åhléns. Lät ju inte fel. Fast Det var en fasansfullt stor etta, 43 kvadrat. Alltså var den ganska dyr.. Har jag råd med det? Tror inte det. (Fast bor jag i Huskvarna blir det ju ändå pendlingskostnader så.. kanske jämnar ut sig ändå..) Annars, Britta du som vet, ligger det långt från högskolan eller? Odensgatan?
    Sen det sista nu, det som verkar lovande är från en kille som ringde mig ikväll. Jag svarade inte för det var skitspännande på TV. Jag tänkte "Vem det än är så ringer jag upp!" och så var det naturligtvis dolt nummer. Allt som fanns var ett meddelande han hade lämnat på mobilsvaret och det var väldigt otydligt så jag hör inte vad han heter och jag har gissat mig fram till ett telefonnummer som kan stämma. Ingen svarade på det. Det är vid såna här tillfällen jag blir arg på mig själv. Teven kanske inte var så spännande ändå..
    Folk med dolt nummer är ganska svåra att hitta på eniro också faktiskt.

Kommentarer
Postat av: b

menar du den där lägenheten vid hm? om du står en gata bort från hm kan du se högskolan. det är bara munksjöbron och sen är du där. men, som jag skrev på bilddagboken, det tar en halvtimme att åka från huskvarna. från bussation då. och bli inte skrämd av att det är svårt att få boende. så sa gubben till oss också, du vet han som ville hyra ut det där rövhålet med köket i en f.d. toa och dusch utan lås mm. take it easy. det är långt kvar.

2008-04-17 @ 22:31:07
URL: http://dunaway.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0