Handing Out Bullets

Fortfarande begravd i högskolekataloger. Har suttit en massa timmar och bara plöjt. Fast senaste timmen tillät jag mig faktiskt att titta på Seven Ages of Rock. Idag handlade det om grunge och 90-talets undergroundrörelse. Tänkte att man kanske skulle få höra lite Mudhoney. Det handlade till 50% om Nirvana och 45% om REM. En låt fick man höra med Mudhoney i två minuter ungefär. Generöst.
    Förut idag satt jag i alla fall en stund och kikade på Lill-Beckas bilder från 100-årskalaset i november. Kul med bilder jag inte kikat på förut! Hittade en snygg bild på två beväpnade typer.

image113

Skulle inte Jack Sparrow och jag bli ett utomordentligt läckert par? Vi skulle kunna gå ut och gå med våra puffror, jämföra längd och kaliber, skjuta på plåtburkar eller skurkar.. vilket som finns närmast till hands helt enkelt.

Sen lyssnar jag på Rob Halfords platta Crucible ifrån 2002. Fröken Puma skickade. Riktigt bra faktiskt. Gud, vad han är bra! (fniss!)

Rock n' roll!

Kommentarer
Postat av: Mikael

Muuuuuuuuudhoney! De skulle fått mer utrymme!
ha det gött!

2008-04-13 @ 23:28:47
Postat av: Nymphaea

Ja jag vet! Blev lite ledsen faktiskt. Det var Touch Me I'm Sick de spelade annars så det var godkänt på det viset men.. njao.. inte så kul. Fast framåt slutet när de började prata om Kurts död och Krist, Dave och Michael Stipe uttalade sig om att det var så sorgligt och att han var saknad och skit.. jag började nästan gråta. Nästan.

2008-04-13 @ 23:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0