Dubbelgrattis till farmor

image135

Min farmor dyller år idag, hela åttiosex år! Hon har dessutom namnsdag. Bra att kombinera tycker jag. Teresia. Är det inte fint eller? Hon har hatat det namnet så länge hon har levt och jag tycker det är jättefint. Anyway, just nu bor hon på en korttidsavdelning eftersom hon har lunginflammation. Inte så kul på sin födelesdag kanske. Fast det var kul ändå för plötsligt hade vi en massa plats ute i nått rum. Vi var nämligen en massa folk som kom, även såna jag inte träffar så ofta. En kusin och hennes ungar var där och senast jag såg dom var den ena ungen inte ute än. Wow. Kontakt med släkten har vi? (Försökte låta som Yoda.) Vi käkade prinsesstårta och jag fick all pappas marsipan. Jag fick ge lite till mamma för hon blev avundsjuk. Tack pappa för att du inte gillar marsipan...
    När vi skulle åka därifrån var det matdags för gamlingarna och vi körde ut henne i matsalen. Nån gubbe började ropa tvärs över bordet "Fyller du år idag?" Och jag tror han ropade ca tjugo gånger innan hon märkte att han ropade! Haha. "Fyller du år idag?" "Ja det gör jag.. HUNDRA ÅR!" Å så började gubben sjunga för henne och några andra stämde in och när de var klara började en annan tant klappa händerna. Jag blev nästan tårögd. Jag älskar gamla människor. : )
    Saknar faktiskt gamlingarna på jobbet. Har inte jobbat på över en vecka. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0