Dröm sött...

...så sa jag till alla gamlingarna igårkväll när jag lade dem för natten. Trots att i alla fall hälften av dem sa samma sak tillbaka så funkade det inte. Jag kommer ihåg TVÅ drömmar jag drömt inatt.
    I den första var jag på ett mentalsjukhus men jag var varken patient eller personal, mer som nån slagt praktikant. Jag skulle gå en runda tillsammans med en ordinarie personal till en avdelning där personer med grov personlighetsstörning satt, en så kallad "Spies-avdelning". (Fråga mig inte varför det hette så.. det var bara så det stod på skylten över dörren. Var inte "Spies" någon slags resebyrå förut?) Alla som fanns på den avdelningen skulle vara väldigt farliga, hade jag fått förklarat för mig. När vi svängde in i korridoren så var nästan alla dörrar öppna och jag antog att just de rummen/cellerna var tomma. Vi skulle gå allra längst in i korridoren och titta till en man som satt där som hette Dave. Han var tydligen farligast av dem alla och jag var livrädd men tänkte att jag inte alls behövde vara rädd, jag var ju med en erfaren personal. När vi kom allra längst bort var även Daves dörr öppen på glänt och personalen jag gick med blev rädd. I springan in i Daves cell såg jag en man i blå jeansskjorta som sakta vände sig mot dörren. Då blev jag så fruktansvärt rädd att jag vaknade. (och var fortfarande rädd ett tag efter.)
    I nästa dröm skulle jag åka till Prag på skolresa.. fast utan vanliga lärare och elever men det var en skolresa lik förbannat. Vi skulle åka tunnelbana dit men nånting började brinna på en restaurang på stationen och jag, en tjej till (vet ej vem det var) och Jean-Luc Picard (!) försökte släcka den och missade därmed tåget. Det hade ingenting med Star Trek att göra och vi var inte i rymden med det var inte Patrick Stewart, det var Jean-Luc Picard. Jag var dökär i honom. Sen fick vi vänta på nästa tåg och hoppade på det. Picard sa till den andra tjejen "I know what we are going to do" och började kyssa henne och av någon anledning trodde jag att han skulle kyssa mig när han var klar med henne.. men det gjorde han inte. Det var faktiskt inte alls kul :(

Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha spännande drömmar! Jag har inte drömt några speciella drömmar den senaste tiden. Fast jag kommer ihåg vad jag drömde inatt men det var inget roligt.

2008-04-30 @ 21:36:35
URL: http://beetlejuice.blogg.se/
Postat av: Nymphaea

Drömmar är dumma ibland. Jag var verkligen skiträdd efter att den där Dave hade försökt vända sig om. Uuuursch.

2008-05-01 @ 17:46:47
Postat av: Becka

Dave kan nog vara lite farlig...

2008-05-06 @ 12:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0