Matfestivalen

Gårdagen var trevlig, trots regnet! Det är ju så är när det är matfestival så tål man regn. Anledningen till det är just den att man vet redan innan att det kommer. Matfestivalen har väl inte varit regnfri någon gång i mannaminne eller? Jag hade iallafall gummistövlar och på mig med raggsockar i och jag stortrivdes. Det var varmt och skönt och inte det minsta blött. Frös gjorde jag inte heller speciellt mycket, även om jag hade fjorton lager tröjor på mig. Det brukar räcka med två. Kvällen avslutades på Voda med Sprite on the Rocks innan fyrverkeriet.

Jag gillade absolut Fuegos mat mest. Det var majs i, visst, men den var rostad, så den var inte så fruktansvärt äcklig som majs är i vanliga fall. dessutom var det inte svårt att plocka bort den så den störde mig inte. I det tältet mötte vi Lisa H och vinkade av henne för hon ska åka till Nice och plugga franska. Sånt fusk. Haha. På samma ställe mötte jag även de två som skulle jobba natt på Käpplunda. De hade smitit in till stan för att ta med sig lite mat! Haha. Slår vad om att de handlade upp ett helt häfte och satt och hade buffé när de fick en lugn stund utan larm. Det hade jag gjort iallafall. Vilken tur att jag inte jobbar natt.

image7
Lotta inne i Fuegos tält.

Jag blev lite ledsen igen igår innan vi skulle åka hem. Jag fattar inte att två jättefina dagar skulle avslutas med att jag blir ledsen. Fast det är ju mitt eget fel som tar åt mig för vissa saker. Fast just den saken det handlade om i fredags kommer jag nog ALLTID vara lite känslig med.. men igår. Det var inte kul. Det kändes som att jag bråkade (över telefon) med den personen jag sist av allt i världen skulle vilja bråka med. Och vi bråkade inte ens. Det bara kändes så, och så blev jag ledsen. Och ja, jag var nykter. Hrmpf. Bättring Cicci.

Kommentarer
Postat av: Dumle

Handlade det om det jag tror att det handlade om, det sista? För jag menade inte vad jag sa! Det var bara för den blicken du gav mig och så var jag irriterad och onykter så blev det dumt. Fast jag vet inte ens om det är det du syftar på men jag antar att det kan vara det. Men det var iaf inte meningen att säga det jag sa. Det borde jag sagt till någon annan, och det gjorde jag också, men iaf. Förlåt!

2007-09-02 @ 23:32:44
Postat av: Jagsjälv

Nej, det var inte dig jag syftade på. Jag vet att det var så som du skrev. Och du vet vad jag menade med blicken. Det kanske var dumt gjort av mig också men jag.. jag förstår mig inte på varken dig eller din "jätteroliga pojkvän" ibland. Men skit samma. Jag skrev att det var "över telefon" så att du inte skulle misstolka det som att jag var ledsen på dig. Men ehum.. jag kanske kunde varit tydligare. Jag är inte ledsen på dig iallafall. Egentligen är jag väl inte ledsen på någon.. borde inte vara iaf.

2007-09-02 @ 23:59:18
Postat av: Dumle

Okej men jag tänkte att vi smsade. Fast det var ju ju typ bara två sms så jag blev osäker men jag visste inget annat som det kunde vara så jag gissade.

2007-09-03 @ 11:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0