Getting in Tune

Nu har jag för fanken suttit hela långa dagen med min engelska. Ska skriva min tenta på torsdag och jag har en massa politiska och fackliga ord att lära mig. Visst, kunna dem är inte så svårt men man ska förklara dem på engelska också.
Litigation - Ööööh... law suit?
och sen kommer
A law suit - Ööööh.. litigation?
Sen ska jag argumentera, jämföra analysera och diskutera religion, politiska system och kulturer mellan Amerika, Storbritannien och Sverige. Jättekul. Jag tänkte ju att det skulle vara roligt att läsa engelska, det var enda anledningen till att jag tog de där kurserna.. jag borde tagit grammatik istället, fast det tog jag inte för att det var tråkigt. Haha. Oh God.

Så nu har jag proppat mig full med chips så att jag mår illa och så har jag sprängt trummhinnorna med The Who. Ny energi. Jag orkar nog sitta en stund till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0