Torr utekväll

Vi (Johanna, Linda och jag) hyrde en av världens sämsta filmer och åkte iväg till Mowitz. Filmen hette nått i stil med Sex, Love and Lies (?) och den handlade inte om något vettigt alls. Äkta man hittar sin fru i säng med en annan kvinna. Frun begär skiljsmässa och mannen ligger med fruns älskarinna och vid skiljsmässoförhandlingarna råkar de vara på just den advokatfirman där älskarinnan jobbar. Mannens kompis är en tönt som blir dissad av alla tjejer, bland annat älskarinnan till kompisens fru. Mannens andra kompis har varit otrogen mot sin tjej i fem år utan att hon misstänkt nåt. Den töntiga kompisen råkar berätta detta för den bedragna flickvännen utan att veta att det är hon och de blir ett par tills den otrogne pojkvännen friar och hon säger ja. Men den blivande brudgummen har OCKSÅ sex med den där älskarinnan till kompisens fru och bröllopet blir avblåst... herregud. Så kass. Jag fick gömma mig under en filt för att det var rent utav pinsamt att titta på den.

Sen bar det iallafall av till.. McDonalds. Vi köpte varsin McFlurry och skrattade åt hur odräglig man kan bli när man är full. Sen åkte vi in till stan och satte oss på Voda. Inget folk. Alla var på kåren eller Husaren där de hade allsång. Hela jäkla Skövde var verkligen och sjöng allsång till Sommarnatt. Men visst, det var trevligt ändå. Vi träffade lite folk vi kände i alla fall. Dessutom fick jag tre och ett halvt tuggumi instoppade i truten på mig. Kunde knappt tugga till slut. Min mun är inte speciellt känd för att vara stor.. i storleken. Fast är det lite folk ute och tråkigt så hjälper det inte speciellt mycket att inte ha druckit något annat än alkoholfri cider. Men vi hade rätt kul. Man kan ha kul utan sprit men man kommer lite till insikt när man sitter där bland vingliga människor och hög musik.

När man är ute och har fått i sig några öl är stan full av trevliga människor. Har man inte druckit nånting är stan full av fulla människor. Det är skillnaden.

Kommentarer
Postat av: Lottis

Det är verkligen skillnad hur man uppfattar folk när man är ute nykter eller onykter. Jag har tänkt mycket på det när jag har jobbat på bogrens.
Eftersom jag inte jobbar riktigt heltid så kan de ringa in mig närsomhelst ja, och beroende på vem det är som ringer så kan det vara väldigt svårt att säga nej. Vissa blir ganska sura och kräver en förklaring på varför man inte vill jobba. Och tydligen får jag jobba mer än nio timmar åt gången för jag jobbade 11 timmar i lördags och de ville att jag skulle jobba 14,5 timme! Då sa jag nej fast jag fick väldigt dåligt samvete för de hade verkligen brist på personal på kvällen. Som tur var ställde en annan upp för jag hade aldrig orkat vara kvar sålänge. Men jag är ju glad för att jag har en inkomst så att jag kan flytta hemifrån när jag får tillfälle. Det är ju inte det jag klagar på.

2007-08-20 @ 14:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0