"Shopping" är ett engelskt ord

Va?! Vadå sa du?! Hjärtat började bulta och jag kände hur jag började svettas. Ska vi få göra ett prov första dagen? Skämtar dom? Jag vill inte vara med! Jag vill åka hem! Jag börjar gråta! Jag vill inte! Skriv namn på pappret och sätt på hörlurarna. Hör alla bra? Då kör vi.

Fy fan vad roligt det var! Efteråt fick jag bita mig själv i tungan för att inte skrika glädjetjut och hoppa runt som en galning med världens smajl. Hjärtat bultade fortfarande extra fort men det var inte längre av ångest, det var glädje och entusiasm. Mer, mer, en gång till! Jag tror inte att det var en enda person till i min grupp som hade tyckt att det var upplyftande med ett test så jag kände att jag inte kunde visa hur fjantigt glad jag var. Nu kanske jag får veta vad för saker det är jag är kass på i engelska också. Jag har ingen aning. Jag glömmer ofta att betona "z" i t.ex "his" men vafan. Gosh vad det är kul med engelska. Det känns faktiskt skönt att vara tillbaka i skolan och att få läsa nått jag gillar. Well... än så länge.

Jag var på stan igår och skulle shoppa. Det satt hårt åt. Det var sista dagen som man som clubmedlem fick 20% rabatt på en vara på HM. Naturligtvis hittade jag inte ett skit. Tillåmed sånt som jag har planerat att köpa sedan tidigare var fult och tråkigt för en gångs skull. Jag åkte hem med en grå top. Jätteinspirerande.
      Så slutade kursen tidigare idag än vad som stod på schemat. MYCKET tidigare faktiskt, så jag tänkte att jag skulle gå till banken och fixa överföring av lön och bös. So I did. Och sen när jag ändå hade lite tid över så kunde jag väl kika i några butiker också kanske.. fast shoppinghumöret var inte på top. Inte köpa nått.. bara titta.
      Jag kom hem med hur många kassar som helst. Jag vill inte ens tänka på hur mycket pengar jag gjort av med. När man för en gångs skull inte känner för att shoppa nått så köper man halva stan. jaja. Sånt är livet. Jag köpte inga skor i alla fall. Nån måtta får det vara. Jag väntar ett par veckor.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Usch, prov...! Tu es dingue! Eller böjde jag rätt nu? Usch, grammatik. Usch skola överhuvudtaget. Nej, skärpning Lotta. Måste räkna matte i höst!
Tillbaka till matisfestisvalis. De har kortat ner mitt pass på söndag så jag ska bara jobba 4,5 timme. Är ganska sugen på att gå ut lite ändå. Har inte varit ute sen Addes födelsedag. Så jag kommer iaf dricka litegrann och jag tror jag går ut lite också. Kanske... fast jag ska inte dricka massor iaf. Eller jag vet inte hur jag ska göra... beslutsångest!

2007-08-29 @ 22:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0